یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۳:۰۲

پس از هفت سال رخ داد:
ارسال اولین محموله نفتی از میدان نفتی آزادگان به چین

باشگاه خبری فراساحل: پس ازگذشت هفت سال از توافقات اولیه بین دو کشورایران و چین، اولین محموله نفتی از میدان نفتی آزادگان شمالی ایران به مقصد چین حرکت کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت ملی نفت چینCNPC، نفتکش غول‌پیکر متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران NITC در حالی که دو میلیون بشکه نفت خام را حمل می کرد، میدان نفتی آزادگان شمالی ایران را به مقصد چین ترک کرد  .بر اساس این گزارش، نفتکش مذکور قراراست در 15 نوامبر سال جاری میلادی در بندر  Dalianدر شمال ایالت Liaoning چین پهلو گیرد. شرکت ملی نفت چین پیش از این اعلام کرده بود بر اساس توافقات صورت گرفته سه میلیون بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان شمال ایران را خریداری خواهد کرد، به عبارت دیگر، یک میلیون بشکه نفت باقیمانده تا پایان ماه جاری به چین حمل خواهد شد.

یکی از مقامات CNPC دراین باره گفت: این محموله برای توسعه پایدار همکاری استراتژیک بین ایران و چین و همچنین اجرای طرح ابتکاری یک جاده یک ابریشم، از اهمیت خاصی برخوردار است. در سال 2009، قرارداد همکاری توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به امضای شرکت ملی نفت چین CNPC و شرکت ملی نفتکش ایران NITC در رسید، اما به دلیل اعمال تحریم های علیه ایران عملیات حفاری به حالت تعلیق درآمد. شایان ذکر است: در اکتبر سال 2015، پروژه میدان نفتی آزادگان شمالی به مرحله اجرا درآمد و به صورت رسمی در ماه آوریل سال جاری میلادی با ظرفیت تولید  سالانه چهار میلیون بشکه نفت راه اندازی شد.



  کد خبر : 2643
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :